Обмен опытом

См. также:

Уважаемые коллеги. Размещение авторского материала на страницах электронного справочника "Информио" является бесплатным. Для получения бесплатного свидетельства необходимо оформить заявку

Положение о размещении авторского материала

Размещение информации

Методическая разработка учебного занятия по дисциплине "Практический курс иностранного языка (английского) с методикой обучения иностранному языку в начальной школе" по теме: "Russian ART of the 19th century"

18.05.2020 359 700
Мельникова Ирина Александровна
Мельникова Ирина Александровна, преподаватель

Суворкина Надежда Юрьевна
Суворкина Надежда Юрьевна, преподаватель, к. филолог. н.

Мезенский педагогический колледж

«Russian ART of the 19-th century»

AIM:

 -to build students’ cultural knowledge of Russian Art of the 19th century.

Objectives:

-to extend vocabulary;

-to develop students’ reading skills;

-to develop students’ listening skills;

-to develop students’ speaking skills;

-to develop students’ research skills.

Materials: art books, pictures of Russian painters and their works, video “Art genres”, worksheets for reading and listening comprehension, biography texts.

 

Этап урока

Деятельность учителя

Деятельность обучающихся

I. Lead-in.

Motivation:

 

 

 

 

 

 

 

 

Did you read the story about two friends up to the end?

What /Who helped  Jonesy to stay alive? Who\What helped her to want to get well?

How did the ivy vine leaf manage to be still on the wall after the stormy night?

Can we say that Berman painted what he had dreamt about?

Can we say that it was a real masterpiece? (СЛАЙД-КАРТИНКА)

Can we say that Art works wonders?

O’Henry wrote his story in the 19 century and his Berman painted his masterpiece at the same time.

Today we are going to speak about many other masterpieces of the 19-th century!

( СЛАЙД-ТЕМА УРОКА)

Студенты отвечают на вопросы учителя по прочитанной новелле по Домашнему чтению «Последний лист» О’Генри.

Т. о. они подходят к теме урока “Живопись. Русские шедевры 19 века”

I.Warm-up:

 

Sorting out.

 

 

 

 

Check-in

 

 

 

 

III. Developing students’ listening skills.

Matching

Check-in

 

 

 

III. Developing students’ reading skills.

Changing pairs.

Reading for specific information. Guessing.

 

 

 

IV. Developing students’ grammar skills.

 

 

 

V. Developing students’ speaking skills.

Describing the picture

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Feed back

 

 

 

 

Reflection

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Home assignment

 

 

Assessment

 

But first we’ll see how well you know the words to the topic.

 Take the card and mark the needed words. They are 10. You have 1 minute.

Now let’s see what we have. You’re to read your words.

Places,people,actions,instruments,colours,styles, genres

(СЛАЙД- КЛЮЧ)

Are A and P right? You may compare the students’ answer with the key on the board.

 

We know the names of art genres but can you differentiate them? Watch the video and say what art genres are mentioned in the video?

 

Now match the art genre and its description.

(СЛАЙД-КЛЮЧ)

Who has 2 mistakes? 1 mistake? No mistakes?

Read and translate some descriptions.

Now we’ll see if you know the world-famous pictures. Choose the part of a masterpiece, find its second part (your partner) and name its genre.

Scan the texts and guess the painter of the picture you have. Mark the sentences that helped you to understand it.

 

Look at these pictures. Aren’t they beautiful? But as for us, Nadezhda Yurievna likes Viktor Vasnetsov best of all. Me too.

(СЛАЙД- картины Васнецова)

 Let’s try to describe them.

 

What tense do we use while describing a picture?

St. - The Present Continuous Tense.

Look at Vasnetsov’s paintings and say what the characters are doing. You may take the prompts or give your own sentences.

 

And now it’s time to collect everything we have learnt and refreshed during the lesson.

Let’s tell our guests about the pictures as much as possible.

Here is the plan to help you

(СЛАЙД “The Snow Maiden” by V. Vasnetsov. )

The title of the painting is…

The genre is…

In the foreground we can see…

On the background there is…

… is in the centre of the composition.

She is…

She looks…

The artist uses…. colours in the picture.

The artist creates the atmosphere of …

The painting evokes (in me) the feeling of…

I like/ dislike this picture because…

 

And now it’s your turn to speak about your pictures. You have 5 minutes to present your picture.

 

 

 

Thank you very much for your participation! We’ve enjoyed this art class with you! (СЛАЙД-РЕФЛЕКСИЯ)

And now look at these pictures and chose one that reflects your emotions.

I feel happy!

I feel beautiful and bright!

I feel in the dark. Nothing is clear!

I have an art mix in my minds and feelings!

I feel calm and harmony.

I feel inspired!

I feel romantic!

At home you are to describe any picture you like. Add some information about the artist. Do it in writing.

 

I have your evaluation table, which contains analysis of all aspects of your work.……….  have got max.points and therefore get excellent marks.

…………   good results.

Cтуденты в парах получают карточки, в которых в течении 1 мин. маркируют слова, относящиеся к одному из разделов темы «Искусство»

Читают свой вариант ответа. Остальные сравнивают с ключом на доске.

 

 

Перед просмотром видео студенты получают задание: определить, какие из жанров живописи были упомянуты в видео. Соотносят название  жанра с его определением. Сверяют по ключу (выборочно читают и переводят жанры живописи)

Образуют новые пары путем  нахождения и составления картины из двух частей. Называют жанр(стиль) картины. Бегло прочитывают предложенные тексты,  чтобы определить какому художнику принадлежит их картина. Для этого маркируют ключевые слова и высказываются.

 

Используя глаголы-подсказки или свои собственные, описывают картины В. Васнецова в Present Continuous Tense.

 

 

 

 

 

По представленному плану описывают картину Васнецова «Снегурочка» вместе с учителем.

Учитель может задавать наводящие вопросы для более точного описания.

 

 

 

 

 

 

 

Готовят описание своей собственной картины с опорой на план. Высказываются (1-2 пары)

 

 

 

Из предложенных картин выбирают ту, которая соответствует их состоянию и эмоциям на уроке.

 

 

 

 

 

 

Получают на дом задание письменно описать любую картину русского художника 19 века.

 

Оригинал публикации (Читать работу полностью): Методическая разработка учебного занятия по дисциплине "Практический курс иностранного языка (английского) с методикой обучения иностранному языку в начальной школе" по теме: "Russian ART of the 19th century"

Презентация




Назад к списку


Добавить комментарий
Прежде чем добавлять комментарий, ознакомьтесь с правилами публикации
Имя:*
E-mail:
Должность:
Организация:
Комментарий:*
Введите код, который видите на картинке:*